Multiconsult er vinneren av Sykle til jobben-aksjonen!

Medlemsbedriftene til HjemJobbHjem har vist stor interesse for årets Sykle til jobben-aksjon, og gjennom seks uker har 55 bedrifter i Nedre Glomma fremmet folkehelse, fellesskap og sunt konkurranseinstinkt fra sykkelsetet.

Sykkelaksjonen har i mange år vært en populær aktivitetskonkurranse blant bedrifter i hele Norge. Fra starten av mai til midten av juni velger mange en grønnere reisevei til jobb og fritid. Her blir deltakerne premiert for all slags type hverdagsaktivitet, og mange velger å la bilen stå litt mer i løpet av perioden.

I løpet av konkurransen samler deltakerne opp poeng for ulike fysiske aktivteter som blir gjennomført, og i år var det ingeniør- og arkitekturselskapet Multiconsult som stakk av med seieren blant HjemJobbHjem sine medlemmer.

Multiconsult til topps

De ansatte i Fredrikstad-bedriften endte til slutt opp på 2436 poeng, og har i løpet av perioden spart samfunnet for 1,3 tonn med Co2-utslipp. Onsdag var gjengen i HjemJobbHjem innom for å overraske vinnerne med diplom og marsipankake.

– Det er ordentlig stas å vinne, og vi er stolte av medarbeiderne våre. Motivasjonen vår har vært at vi kan være med å gjøre litt og skape engasjement, forteller avdelingsleder i Multiconsult, Kristin Høili.

Karl-Jørgen Kristiansen er én av pådriverne i Multiconsult og har ansvaret for bedriftsidrettslaget. I løpet av kampanjen har Fredrikstad-bedriften hatt en trekning gående for å holde motivasjonen oppe. Premien hver uke har vært et gavekort på 500 kroner til en 3-retters middag på en av byens restauranter.

– Vi har jo konkurranseinstinkt, og det å vise at vi var best er jo gøy. Når man er med i en konkurranse, så er man med for å vinne, humrer Kristiansen.

– Hvordan har det vært å bli med på Sykle til jobben-aksjonen?

– Det er en veldig fin kampanje som konkret motiverer de ansatte til å endre reisevanene sine. Kanskje den bidrar til at man velger sykkelen en ekstra dag i uka, og lar bilen stå litt oftere. Det er hvert fall fint at det blir satt fokus på dette, sier han.

Imponerende innsats

Virksomhet Miljø og landbruk i Fredrikstad kommune ble bedriften som samlet flest poeng per deltaker, med 122 poeng per deltaker.

Samlet har HjemJobbHjem-bedriftene registert 13.408 treningsøkter fra 3. mai til 16. juni. Det tilsvarer 1 år, 3 måneder og 4 dager med registert tid.

Medlemmene har beveget seg 74.360 km, og 10.336 kg CO2 har blitt spart.

Takk for innsatsen dere har lagt ned under Sykle til jobben-aksjonen!